Şifremi Unuttum

Örnek Ziyaret Sonrası Raporu

 KLİMİK Derneği İHKMEYK Kurum Ziyaret Komitesi’nin Ziyaret Sonrası Raporu

İHKMEYK Yürütme Kurulu …………………. tarihli toplantısında ………………………….. Anabilim Dalı Başkanı ………………………….’nın ziyaret talebi yazısı ekinde gönderilen dosyayı inceleyerek ………………………………………. Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı/Kliniği’ne kurum ziyareti yapılmasını ve kurum ziyareti için Akreditasyon Komisyonu tarafından önerilen Kurum Ziyaret Komitesi’ni (Prof. Dr. …………………………., Prof. Dr. …………………………., Prof. Dr. ………………………….., Prof. Dr. …………………………..) onaylamıştır.

…………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı/Kliniği’ne ……………………… tarihinde KLİMİK Derneği İHKMEYK Kurum Ziyaret Komitesi, ……………………………………………………… tarafından TTB-UDEK-UYEK sekreteri Prof. Dr. …………………………………… ile birlikte ekte yer alan ziyaret programı çerçevesinde ziyaret edilerek aşağıdaki rapor düzenlenmiştir:

Rapor ana başlıkları:

1. Bölüm: Anabilim dalı başkanı/Klinik Sorumlusu öğretim üyeleri, eğitim sorumlusu ve asistan hekimlerle ilgili temel bilgilerin değerlendirilmesi

2. Bölüm: Eğitim veren kurum hakkında temel bilgilerin değerlendirilmesi

  1. Genel fiziki alt yapı
  2. Eğitim ile ilgili alt yapı
  3. Anabilim dışı ünitelerle ilişkiler

3. Bölüm: Klinik etkinlikler

4. Bölüm: Eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi

  1. Eğitim programı
  2. Eğitim toplantıları
  3. Rotasyonlar
  4. Asistan sınavları

5. Bölüm: Araştırma etkinliklerinin değerlendirilmesi

6. Bölüm: Asistan hekimlerle ilgili incelemeler ve sonuçları

  1. Asistan hekimlerden elde edilen bilgiler (form ile ve birebir konuşma)
  2. Asistan dosyalarının ve karnelerinin incelenmesi

7. Bölüm: Öneriler

8. Bölüm: Sonuç

1. Bölüm: Anabilim dalı başkanı, öğretim üyeleri, eğitim sorumlusu ve asistan hekimlerle ilgili temel bilgilerin değerlendirilmesi

………………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı/Kliniği’nin eğitici kadrosunda ……….. adet profesör, ………….. adet doçent ve ………… adet uzman görev yapmaktadır. Tüm eğitim kadrosu tam gün çalışmaktadır.

 

Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. ………………………………..: ………………………. Üniversitesi Tıp Fakültesi ……………. mezunu olup, İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji uzmanlığını ………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesinde ………………….. yılında almış.

İlgi alanları: ……………………………………….

Üye olduğu mesleki kuruluşlar: ………………..

Diğer görevleri:

Prof. Dr. ………………………………: ………………………. Üniversitesi Tıp Fakültesi …………….. mezunu olup, İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji uzmanlığını ………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesinde ………… yılında almış.

İlgi alanları: …………………..

Üye olduğu mesleki kuruluşlar: ………………..

Diğer görevleri:

Prof.Dr. ………………………………..: ………….

Doç. Dr. ……………………………….: …………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesi ………… mezunu olup, İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji uzmanlığını ……………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesinde ………… yılında almış.

İlgi alanları: …………………..

Üye olduğu mesleki kuruluşlar: ………………..

Diğer görevleri:

Doç. Dr. ……………………………….: …………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesi ………… mezunu olup, İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji uzmanlığını ……………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesinde ………… yılında almış.

İlgi alanları: …………………..

Üye olduğu mesleki kuruluşlar: ………………..

Diğer görevleri:

Uzman Dr. …………………………..: ……………………………. Üniversitesi Tıp Fakültesi ………… mezunu olup, İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji uzmanlığını ………………………… Üniversitesi Tıp Fakültesinde ………… yılında almış.

İlgi alanları: ……………………………..

Üye olduğu mesleki kuruluşlar: ………………………..

Sonuç: ……………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı yeterli ve yetkin bir eğitim kadrosuna sahiptir.

2. Bölüm: Eğitim veren kurum hakkında temel bilgilerin değerlendirilmesi

a. Genel fiziki alt yapı: ………………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı’nın rutin hasta hizmeti vermek ve tıp öğrencileri ve uzmanlık öğrencilerinin eğitimini sağlamak amacıyla ……………… yataklı bir kliniği ve ayaktan hasta takibi için ……………. adet polikliniği vardır. Anabilim Dalı …………… adet hemşire, …………. adet personel, ………….. adet sekreter ile hizmeti yürütmektedir.

Yılda ortalama ……………… civarı hasta kliniğe yatırılarak, ………… civarında hasta poliklinikte izlenmekte, yılda ……….. civarında İnfeksiyon konsultasyonu yapılmaktadır. Hasta kayıtları elektronik ortamda kullanıma açık vaziyette oluşturulmaktadır.

Laboratuar: ……………. Bu laboratuvar aerop, anaerop, mantar ve tüberküloz kültürlerinin yapılabildiği yılda ………… civarında kültürün yapıldığı, serolojik test sayısının …………….. civarında olduğu, testlerinin yapılabildiği bir laboratuvardır.

Konsultasyon hizmeti verilen üniteler: …………………. Üniversitesi Tıp Fakültesi bünyesinde bulunan yoğun bakım/ transplantasyon üniteleri, acil servis yanında diğer anabilim dallarının klinik/poliklinik hastalarına konsultasyon hizmeti verilmektedir.

b. Eğitimle ilgili alt yapı: …………….. Seminer salonları, ……………. asistan odaları, ……… adet Barkovizyon, …………. adet slayt makinesi, ……….. adet tepegözleri olup bölüm içi kütüphanede bilgisayar ile internet iletişimi ve ………… adet yabancı uzmanlık alanının temel dergisine basılı olarak ulaşma olanaklarına sahiptirler. Her öğretim üyesinin odasında ve asistan odalarında ………… adet bilgisayar mevcuttur.

Sonuç: …………Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı’nın eğitim için gerekli olanakları sağlayabildiği saptanmıştır.

3. Bölüm: Klinik etkinlikler

Klinik hizmetler; poliklinik, klinik ve konsültasyon hizmetleri şeklinde sürdürülmekte ve İnfeksiyon Kontrol Komitesi içinde de hizmet verilmektedir.

İnfeksiyon Hastalıkları Polikliniği: ……………. öğretim üyesinin sorumluluğunda ……….. asistan ile yürütülmektedir.

Yatan hasta üzerinde eğitim: Yatan hastaların tedavi ve izlemlerinin değerlendirildiği günlük kısa süreli vizitler yanında haftada …………. gün ve haftada ………… saat süreyle eğitim vizitleri yapılmaktadır.

Konsültasyonlar: Konsültan asistanların her yarım iş gününde …………. süreyle sorumlu öğretim elemanı ile beraber çalışmaktadır.

İnfeksiyon Kontrol Komitesi Çalışmaları: Her asistanın …………….. süreyle rotasyon yaparak komite çalışmalarında bilfiil görev almaktadır.

4. Bölüm: Eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi

a. Eğitim programı: Eğitimin amaç ve hedefleri saptanmış, eğitimin içeriği belirlenmiş, anabilim dalı başkanının yanında eğitimden sorumlu bir öğretim üyesi daha sorumluluk almıştır. Aşağıda hedefleri belirlenen program asistan karnesi ile uygulamaya konulmuştur. Uygulanan eğitim programında, uzmanlık öğrencisinin aşağıdaki hedeflere ulaşması beklenmektedir.

  1. İnfeksiyon hastalıklarının tanısı, tedavi seçenekleri ve epidemiyolojisi konusunda hizmet verecek bir klinik, poliklinik yönetebilmeli ve konsültasyon hizmeti verebilmelidir.
  2. İnfeksiyon hastalıklarının tanısı, izlemi ve tedavisi için gerekli mikrobiyolojik verileri ve diğer uygun bilgileri yorumlayabilmelidir. Epidemiyolojik sorunlara çözümler üretebilmelidir.
  3. Etkin İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji eğitim programları planlamalı ve yürütebilmelidir (Eğitici rol).
  4. Tıbbi ve/veya halk sağlığı sorunu olan infeksiyon hastalıklarıyla ilgili mikrobiyolojik araştırma tasarlayabilmeli veya bu çalışmalar içinde yer almalıdır (Araştırmacı rol).
  5. Bir Klinik Mikrobiyoloji Laboratuarını yönetebilmelidir.
  6. Hastane İnfeksiyonlarının önlenmesi ve kontrolü konusunda bir program hazırlayıp yönetebilmelidir.

b. Eğitim toplantıları: Eğitim toplantıları ile ilgili son 5 yıllık kayıtlar incelenmiş eğitim toplantılarının dersler, olgu tartışması, makale saatleri ve seminerleri içerdiği Yıllara göre infeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji temel eğitim hedefleri ve eğitim programının gerçekleştirildiği saptanmıştır. Seminerler, olgu tartışmaları ve makale saati toplantılarının öğretim üyelerinin katılımıyla gerçekleştiği kayıtlardan anlaşılmaktadır. Her asistan yılda en az …………. kez seminer anlatmaktadır. Ayda en az ……….. makale saati olmak üzere ………. adet eğitim toplantısı gerçekleştirilmektedir. Bu eğitim toplantılarına ek olarak; hastane infeksiyon kontrol komitesi toplantıları, interaktif çalışma saatleri, konunun uzmanı tarafından sunulan seminerler, konseyler (hematoloji-İnfeksiyon hastalıklarıgöğüs hastalıkları- mikrobiyoloji) konseyi, haftada en az ……………. gün yapılan eğitim vizitleri eğitim amaçlı yapılan diğer toplantılardır.

c. Rotasyonlar: Dış rotasyonlar uzmanlık tüzüğü doğrultusunda yapılmakta olup iç 8 rotasyonların ……………ay poliklinik, …………… ay klinik, konsultasyonlar ………….. ay, mikrobiyoloji laboratuvarı ……….. ay olacak şekilde yürütülmekte olduğu kayıtlardan saptanmıştır

d. Asistan ara sınavları: Yılda ……………. kez klasik ve çoktan seçmeli olarak ara sınavların yapıldığı öğrenilmiş ve sınav ile ilgili belgeler görülmüştür.

5. Bölüm: Araştırma etkinliklerinin değerlendirilmesi

……………………… Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı’nın son 5 yılda uluslararası dergilerde ……… (………….  SCI kapsamında), ulusal dergilerde ………….. makale yayımlandığı, Uluslar arası kongrelerde sunulup bildiri kitapçığında basılan ………… bildirisi olduğu, ulusal kongrelerde sunulup bildiri kitapçığında basılan ……………. bildirisi olduğu belirlenmiştir. Öğretim üyelerinin akademik çalışmalarının yer aldığı dosya eki incelendiğinde her yıl ortalama…………. sayıda bilimsel toplantıda (ulusal/uluslar arası) konuşmacı, düzenleyici veya dinleyici olarak yer aldıkları görülmüştür. Son 5 yılda yürütülen proje sayısı ……….., yazılan kitap bölümü sayısı …………..’dir.

Asistanların kongre, panel, sempozyum, kurs gibi toplantılara katılımı ile ilgili kayıtlar incelendiğinde; aşağıdaki veriler elde edilmiştir

  • Son bir yılda kongreye katılan asistan sayısı: …………….
  • Son bir yılda panel/simpozyuma katılan asistan sayısı: ……………..
  • Son bir yılda kursa katılan asistan sayısı: …………………….
  • Son bir yılda poster veya sözlü bildiri sunan asistan sayısı: ……………….
  • Son bir yılda yurtiçi yayında adı geçen asistan sayısı: ………………..
  • Son bir yılda yurtdışı yayında adı geçen asistan sayısı: …………..

6. Bölüm: Asistan hekimlerle ilgili incelemeler ve sonuçları

a. Mevcut Uzmanlık Eğitimi Öğrencilerinin Listesi

Adı Soyadı/ Doğum tarihi/ Uyruğu/ Mezun olduğu tıp fakültesi/ Kıdem

b. Asistan hekimlerden elde edilen bilgiler

Eğitilen Formu …………….. asistan tarafından dolduruldu. Ziyaret tarihinde, isimleri yukarıdaki listede belirtilen ………………. asistan ile görüşüldü. Asistan hekimlerden elde edilen bilgilerden yapılan değerlendirmelerden ulaşılan sonuçlar şunlardır:

  • Anabilim Dalı faaliyetleri ile ilgili olarak asistanlar tarafından belirtilenlerle eğiticiler tarafından sözlü ve dosyada yazılı olarak belirtilenler uyumludur.
  • Asistanlığın başlangıcında kurum oryantasyon kursuna katılıyorlar.
  • ………………………………………………… yakındılar.
  • Asistanlar, araştırma için ancak ekstra zaman yaratmak durumunda olduklarını bildirdiler araştırma maddi imkanlarının artırılması isteklerini belirtiler ancak ekstra zamanda olsa yine de bunu yapabildiklerinden memnun olduklarını bildirdiler.
  • Eğiticilerin eğitime katkısının ………………….. olduğu; eğiticilerle asistan hekimlerin arasındaki iletişimin ……………………….. olduğu belirlendi.

b. Asistan dosyalarının ve karnelerinin incelenmesi: Asistanlar ile ilgili her tür bilgi ve yıllık doldurulan asistan değerlendirme formları dosyalarda saklanmaktaydı. Asistanlarla birebir görüşmeye karneleri ile geldiler. Asistanların karnelerine eğitim etkinliklerini işlemiş oldukları görüldü.

7. Bölüm: Öneriler

İHKMEYK Kurum Ziyaret Komitesi’nin ……………………….. Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı/Kliniği’ne aşağıdaki önerilerini belirtti:

  1. ……………………
  2. ……………………
  3. ……………………
  4. ……………….. odasına da bir bilgisayar konulması
  5. Olguların herkes tarafından değerlendirilebilmesinin sağlanması (Tüm hocaların katıldığı toplu vizit, nöbet defteri tutulumu ve olguların toptan gözden geçirildiği aylık toplantılar)

8. Bölüm: Sonuç

……………………… Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı/Kliniği;

  • ………….. bir eğitim kadrosuna sahiptir. Bilimsel aktiviteleri …………… düzeydedir.
  • Kliniğin genel fizik alt yapısı ve eğitim ile ilgili alt yapısı ………………………..
  • Klinik etkinlikler ………………………………. yürütülmektedir
  • ……………………………….. bir eğitim programını uyguladıkları saptanmıştır. İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanlık eğitimi ……………………………………………….. yürütülmektedir.
  • Asistanlar tarafından doldurulan formlar ve yapılan birebir görüşmeler ve asistan karnelerinin incelenmesi sonucunda çekirdek eğitim müfredatına uygun teorik ve uygulamalı eğitim aktivitelerinin ………………………. yürütüldüğü görülmüştür. Asistanlar kurum dışı bilimsel toplantılara katılmaktadır. Rotasyonlar düzenli yapılmaktadır. Ara sınavlar yapılmaktadır.
  • Klinikte yerinde yapılan incelemelerde, daha önce akreditasyon komisyonu tarafından yeterli bulunmuş olan akreditasyon başvuru dosyasında bildirilen dokümantasyon, donanım, insan kaynakları ve eğitim aktivite kayıtları gibi verilerin doğruluğu saptanmıştır.

Tüm değerlendirmeler dikkate alınarak ………………………… Üniversitesi Tıp Fakültesi İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı’nın İHKMEYK tarafından belirlenen ölçütleri karşıladığı saptanmış, akredite edilme koşullarını sağladığı sonucuna oybirliği ile varılmış ve “Kurum Uzmanlık Eğitimi Yeterlik Belgesi”nin Anabilim Dalına verilmesine karar verilmiştir.

 

Kurum Ziyaret Komitesi:

…………. Dr. …………………………

…………. Dr. …………………………

…………. Dr. …………………………

…………. Dr. …………………………

TTB-UDEK/UYEK Gözlemci: Prof. Dr. ……………………………